Transport dołowy poziomowy prowadzony jest generalnie lokomotywami elektrycznymi.
Transport wewnątrzzakładowy oparty do niedawna zasadniczo na wykorzystaniu kolejek podwieszanych z napędem kołowrotami i liną bez końca oraz częściowo tradycyjnie po torach ulega systematycznym ograniczeniom. W jego miejsce coraz bardziej rozpowszechniany jest system transportu oparty na kolejkach podwieszanych z napędem spalinowym. W roku 2005 oddano do ruchu kompleks komór funkcyjnych dla podwieszanych lokomotyw spalinowych na poz. 350 m, co umożliwia wydatne usprawnienie transportu w tym rejonie.
Aktualnie trwają prace związane z przygotowaniem do ruchu kolejnego układu komór funkcyjnych dla obsługi robót w partii „N”. W następnej kolejności planuje się przebudowę transportu w partii I dla obsługi robót górniczych przewidzianych we wschodniej części obszaru górniczego
Konsekwentna polityka modernizacji transportu umożliwi funkcjonowanie w zakładzie nowoczesnego, mobilnego i bezpiecznego systemu, który umożliwi wzrost wydajności, obniżenie pracochłonności, a przede wszystkim przyczyni się do obniżenia wypadkowości w zakładzie.